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任天堂是下一个收购目标!? 日本最大Network器械厂商Cisco Systems野心勃勃!

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发表于 2006-2-3 00:43:24 | 显示全部楼层 |阅读模式
TiVo、任天堂、それとも・・・シスコが狙う次の買収ターゲットは?文:Marguerite Reardon(News.com)
編集校正:坂和敏(編集部)
2006/02/02 12:48    Trackback(3)


 ネットワーク機器最大手のCisco Systemsは、これまで貪欲に企業買収を続けてきたが、そうした歴史が手がかりになるとすれば、同社が家電市場への進出を進めるなかで今後多数の企業を買収する可能性が高い。

 Ciscoは先にケーブルテレビ用セットトップボックス(STB)メーカーのScientific-Atlantaを69億ドルで買収する計画を発表した。今後数カ月以内に完了するこの買収は、Ciscoが消費者向け製品の分野で行った3つめの大規模な買収となる。

 そこでいま問題になっているのは、「Ciscoが次に買収するのはどこか」という点だ。同社が検討する可能性のある候補としては、デジタルビデオレコーダー(DVR)メーカーのTiVo(経営的に苦しいが、知名度は高い)や、ビデオゲーム機メーカーの任天堂、そして新興企業のSling Media(ブロードバンド接続機能を搭載するノートPCや携帯端末からケーブルテレビの視聴を可能にする技術を開発)などの企業が考えられる。

 Cisco幹部が買収を検討している企業の名を明かすことは絶対ないが、同社が提携を検討している家電分野の企業についてはいくつかのヒントがある。

 CiscoとTiVoの事情に詳しい情報筋によると、両社の間で「興味深い提携」の話が出る可能性はあるという。TiVoはすでに多くの提携候補先と話し合いの場を持っていると、この情報筋は述べている。

 CiscoがTiVoの買収を検討している徴候は全くなく、潜在的な提携に関する詳細も乏しい。しかし、Ciscoがここ最近発表した買収は、同社がリビングルームの主役になることに相当真剣であることを示している。そして、TiVoは消費者向けDVRの有名ブランドとして大きな影響力を持っている。同時に、TiVoは衛星放送プロバイダーのDirecTVとの長年の提携を解消したことで、流通に関する影響力を失ったが、Ciscoの力を借りることはこの影響力を取り戻す上でも役に立つ可能性がある。

 CiscoおよびTiVoの関係者は、噂に関してはコメントしないと口をそろえている。

 Ciscoは長年、新市場への素早い参入と自社製品の品揃え拡充のための手段として、企業買収を利用してきた。過去20年間に同社が買収した企業の数は100社を超えている。

 Ciscoは2003年に家庭用Wi-Fi機器メーカーのLinksysmを買収し、初めてコンシューマー市場に進出した。そして、2年後にはKiss Technologyという欧州の小さなDVD/DVRプレイヤーメーカーを買収したが、このときに同社のホームエンターテイメント戦略が初めて見えてきた。

 さらに、2005年11月にはSTB分野で第2位のScientific-Atlantaを買収すると発表し、リビングルーム進出に向けた大きな一歩を踏み出した。この買収により、数百万の家庭がただちにCiscoの製品を利用することになる。

 もし、Ciscoが法人向けの事業と同じような形で消費者向けのビジネスを構築していくとすれば、同社は製品のすき間を埋め、既存技術を改善するために、さらに複数の企業買収を進めることになりそうだ。

 Ciscoの計画にうまく合致する企業の筆頭としては、ビデオ専用の小型Wi-Fiアダプタを開発した新興企業、Ruckus Wirelessが挙げられる。同社のアダプタは、ワイヤレスルータや各種の家電製品に内蔵可能であり、複数のアンテナを使うことで障害を避けて無線信号を飛ばすことができる。

 またRuckusには、トラフィック管理用のソフトウェアもある。このソフトウェアを利用すれば、サービスプロバイダーはリモートからサービスの品質を監視/管理することが可能になる。この技術は既存のハードウェアに簡単に組み込めるため、CiscoはこれをScientific-AtlantaのSTBに搭載したり、Kiss DVR製品に採用することもできる。

 もう1つの買収候補として考えられるのが、ゲーム機メーカーの任天堂だ。

 まさかと思われるかも知れないが、実はそうでもない。ホームエンターテイメント市場でCiscoにとって最大のライバルになりつつあるMicrosoftは「Xbox 360」でこの市場にすでに参入している。ゲームがブロードバンドにとって強力なアプリケーションであることは証明済みで、そのためCiscoが自社のネットワーク機器上を流れるトラフィックの拡大を目指して、ゲーム機を手に入れようと考えるのは理にかなったことだ。また、人気の高い「GameBoy」を持つ任天堂は、Ciscoにとって携帯端末市場参入の足がかりにもなる。

 もう1つターゲットとして可能性があるのは、Sling Boxを製造する新興企業のSling Mediaだ。同社のサービスは、簡単に言うとビデオフィードをIPパケットに変換し、インターネット上に再配信するというものだ。

 そして、TiVoである。同社にはよくできたインターフェースを持つソフトウェアがあり、またDVR市場で有数のブランド認知度もある。

 しかし、いくつかの理由からCiscoはTiVoを買収するよりも、同社と提携する可能性のほうが高い。1つは、CiscoがScientific-Atlantaの買収で手に入れるSTBの一部として、すでにDVR機能を保有しているという点で、またTiVoの時価総額が4億6000万ドルに上るという点も問題になる。さらにTiVoがDirecTVとの再販提携を打ち切ったことで深刻な打撃を受けているという点もある(TiVoは現在Comcastと流通に関する契約を結んでいる)

 「TiVoの顧客が減少しているという事実がおそらくCiscoに買収をためらわせる理由になるだろう」とAmerican Technology ResearchアナリストのAlbert Linは述べている。

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 楼主| 发表于 2006-2-3 00:44:57 | 显示全部楼层
Already Cisco has announced plans to spend $6.9 billion on cable set-top maker Scientific-Atlanta. When the deal closes in the next couple of months, it will be the third significant acquisition Silicon Valley-based Cisco has made in the consumer realm.

The question now is, who's next? Will Cisco take a hard look at troubled but well-known TiVo, the maker of digital video recorders? What about Nintendo, maker of video game consoles? Or what about Sling Media, a start-up with technology that lets people watch cable television on their laptops or mobile devices with a broadband connection?

Though Cisco executives certainly won't say who they're looking to buy, there are some hints as to which consumer electronics companies they're considering for partnerships.

According to a source familiar with Cisco and TiVo, there's a "potential for an interesting partnership" to emerge between the two companies. TiVo, the source said, has held discussions with many potential partners.

There's no indication that Cisco is looking to buy TiVo, and details regarding a potential partnership are scant. But Cisco's recent acquisitions do suggest how serious the company is about becoming a major presence in the living room, and TiVo carries weight as a well-known consumer DVR brand. At the same time, Cisco could help TiVo regain the distribution clout it lost when satellite TV provider DirecTV said it was walking away from a longtime partnership with TiVo.

Representatives from both Cisco and TiVo said they would not comment on rumors.

Cisco, best-known for making switches and routers that shuttle IP traffic around corporate networks and throughout the Internet, has for years used acquisitions as a way to enter new markets quickly and to round out its technology and product portfolios. In the past two decades, it's acquired more than 100 companies.

The 2003 acquisition of Linksys, a maker of wireless home-networking equipment, was the company's first foray into the consumer market. Two years later, the first hint of a Cisco home entertainment strategy emerged with the company's acquisition of a small European business called Kiss Technology, a maker of DVD and DVR players.

In November 2005, Cisco took its biggest step into the living room. It agreed to buy Scientific-Atlanta, the No. 2 supplier of set-top boxes to cable operators. The deal, once completed, will instantly put Cisco in millions of homes.

If Cisco builds its consumer business the same way it built its enterprise business, it will likely make several more acquisitions, both large and small, to fill in product gaps and improve on its existing technology.

The company's consumer strategy has two main components, Chris Stevens, a vice president and general manager for Cisco's Linksys home networking division, said in a recent interview with CNET News.com.

First, Cisco plans to enhance the Linksys home-networking portfolio with products that increase the speed and ease-of-use of home networks based on IP technology. Second, it wants to sell consumer electronics products, which it hopes will help drive traffic demand for the network.

Cisco has already begun fulfilling this strategy with both the Kiss and Scientific-Atlanta acquisitions.

"If you want to figure out where we are going, just look at the building blocks we are already assembling," Stevens said. "The elements we already have in the portfolio provide us key capabilities that fit into an end-to-end solution."

First on the list of companies that would fit neatly into Cisco's plans is a start-up called Ruckus Wireless, which has developed a small Wi-Fi adapter tailored for video.

The adapter fits into wireless routers or other consumer electronics products, and it uses multiple antennae to steer wireless signals around obstacles.

Ruckus also uses traffic management software to enable service providers to remotely monitor and manage the quality of the service. Because the technology can be easily embedded into existing hardware, Cisco could add it into the Scientific-Atlanta set-top box or use it in the Kiss DVR product.

Another possible acquisition candidate for Cisco is Nintendo, the No. 3 game console maker in the U.S.

A stretch? Not really. Microsoft, which is emerging as a key competitor to Cisco in the home entertainment market, is already in this market with the Xbox 360. Gaming has already proved to be a strong application for broadband, so it makes sense that Cisco would want to own a game device to help drive more traffic on its network. With its popular GameBoy product, Nintendo would also provide Cisco an entree into the mobile-handheld market.

Another possible target could be the start-up Sling Media, maker of the Sling Box. Sling essentially turns video feeds into IP packets and sends the signal out again over the Internet.

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Then there's TiVo. It has a well-developed software interface, and it has one of the most recognizable brands in the DVR market.

But there are several reasons a partnership with TiVo is much more likely than an acquisition. For one, Cisco already has DVR functionality as part of the set-top boxes it's acquiring from Scientific-Atlanta. Second, TiVo carries a $460 million market capitalization. Third, TiVo suffered a serious blow in distribution when one of its major partners, DirecTV, decided to end a reseller relationship. TiVo now has a distribution deal with Comcast.

"The deal stopper for Cisco would probably be the fact that TiVo is losing customers," said Albert Lin, an analyst with American Technology Research.

More big Cisco home entertainment moves may take some time to happen.

"Cisco will go slowly in digesting Scientific-Atlanta," said Murray Arenson, a senior analyst at Ferris Baker Watts. "There are still a lot of hanging question marks to answer before they go out and acquire anything else in this market."
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发表于 2006-2-3 00:51:35 | 显示全部楼层
怎么看都像是八卦...
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发表于 2006-2-3 00:54:54 | 显示全部楼层
幸好有英文版- -看完 累...有问题TIVO是什么公司...
2句靠点主题的话:"irst on the list of companies that would fit neatly into Cisco's plans is a start-up called Ruckus Wireless, which has developed a small Wi-Fi adapter tailored for video.
The adapter fits into wireless routers or other consumer electronics products, and it uses multiple antennae to steer wireless signals around obstacles."
" Gaming has already proved to be a strong application for broadband, so it makes sense that Cisco would want to own a game device to help drive more traffic on its network. With its popular GameBoy product, Nintendo would also provide Cisco an entree into the mobile-handheld market."
如果...任天堂收购的话WIFI实力大增
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发表于 2006-2-3 04:50:08 | 显示全部楼层
楼上"民族"产业指的是什么?
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发表于 2006-2-3 10:56:06 | 显示全部楼层
思科到底素做什么的?这名字好耳熟
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发表于 2006-2-3 10:57:50 | 显示全部楼层
= =日本最大Network器械厂商Cisco Systems
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发表于 2006-2-3 12:32:12 | 显示全部楼层
新一年的天方夜谭啊,哦哈哈~~~
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发表于 2006-2-3 12:39:41 | 显示全部楼层
只是说说但有这方面的可能 没看见"!?"啊
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发表于 2006-2-3 13:06:16 | 显示全部楼层
Cisco Systems 不是美国的嘛

=_=

就在SAN JOSE, CA

http://www.cisco.com/web/about/index.html

[ 本帖最后由 KingKongMonkey 于 2006-2-2 21:08 编辑 ]
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发表于 2006-2-3 13:09:19 | 显示全部楼层
不知道任天堂有没有这么大的口能吞的下
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发表于 2006-2-3 13:11:54 | 显示全部楼层
原帖由 BWJX88 于 2006-2-2 08:54 发表
幸好有英文版- -看完 累...有问题TIVO是什么公司...

好像出机顶盒
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发表于 2006-2-3 13:15:15 | 显示全部楼层
机顶盒= =什么来得 哪部分
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发表于 2006-2-3 13:19:19 | 显示全部楼层
http://www.tivo.com/0.0.asp
总之应该是与游戏无关
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发表于 2006-2-3 13:20:36 | 显示全部楼层
好像是电视节目的那种盒子
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发表于 2006-2-3 13:54:54 | 显示全部楼层
就是介绍厂商的情况...然后YY 没什么了 重点就似乎是我在4楼那段
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发表于 2006-2-3 18:16:22 | 显示全部楼层
原帖由 BWJX88 于 2006-2-3 13:09 发表
不知道任天堂有没有这么大的口能吞的下

OTZ
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发表于 2006-2-3 18:29:16 | 显示全部楼层
不是說是要收购诺基亞嗎?
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发表于 2006-2-3 19:12:44 | 显示全部楼层
不可能,不允许
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发表于 2006-2-3 20:02:44 | 显示全部楼层
我晕,抄作也找一个好一点的对象啊
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